Kysymys:
Onko monipuolinen ruokavalio välttämätöntä reppuessa?
J.T. Hurley
2012-01-25 07:37:45 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Usein suunnittellessani ruokaa reppumatkalle luotan voimakkaasti erittäin suureen määrään erittäin monipuolista polkuyhdistelmää ja heitän vain vaihtelevia jerkyjä ja vähän muutamia "kypsennettäviä" aterioita. Minulla ei ole ollut (tietoni mukaan) mitään sairautta tästä, mutta ystäväni ilmaisi huolensa siitä, että monimuotoisuuden puute aiheuttaisi ongelmia vaelluksen stressin vuoksi. Teenkö itselleni karhunpalvelusta?

Voisi olla hyvä määritellä - karkeasti - aika, jonka aiot reppua. Muutama päivä tai yli viikko? Muutama viikko?
Haluaisin kuulla jonkun todellisista proteiinitarpeista. NOLS-blogiviestissä käsitellään tutkimusta, joka osoittaa lihasmassan (ja rasvan) menetystä NOLS-kurssien jälkeen. Näyttää olevan mielenkiintoinen paikka aloittaa ravitsemuksella.
Viisi vastused:
#1
+11
xpda
2012-01-25 07:54:45 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Ruokavalion puuttuminen kestää yli 4–5 päivää, kunhan saat tarpeeksi lyhytaikaisia ​​asioita, kuten suolaa (mikä ei yleensä ole ongelma). Silti otan yleensä joitain Flintstone-purutavaroita ja dehydratoituja aterioita terveeksi.

Onko sinulla viite "rajoitettujen ruokavalioiden ongelmat kestävät yli 4-5 päivää"?
#2
+10
Kate Gregory
2012-12-16 22:59:07 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Haluan jakaa ravitsemustarpeesi pitkäksi, keskipitkäksi ja lyhyeksi ajaksi.

Asiat kuten C-vitamiini ja A-vitamiini ovat pitkäaikaisia. Viikko tai kaksi lyhyestä heistä ei aiheuta sinulle ongelmia matkan aikana eikä sen jälkeen, kun palaat normaaliin ruokailumalliin. Voit olennaisesti sivuuttaa ne, mikä on eräänlainen bummer, koska tämä olisi helpoin puute korjata ottamalla multivitamiinia tai muita lisäravinteita.

Keskipitkällä aikavälillä olisi rasvaa ja proteiinia. Useimmat ihmiset syövät paljon proteiinia - naudanlihaa, nykyaikaisia ​​pähkinöitä, maapähkinävoita - ja saavat myös tarpeeksi rasvaa. Jos syöt jostain syystä aterioita, kuten "pastaa voilla mutta ei juustoa" ja "valkoista riisiä vihannesten kanssa", ehkä sinulla olisi proteiinipulaa. (Sanon ehkä siksi, että jyvissä on jonkin verran proteiinia, ja me tarvitsemme tyypillisesti vähemmän kuin luulemme.) Tämä ilmenee enimmäkseen nälän tunne liian aikaisin, kun otetaan huomioon tekemäsi työ, ja ehkä ei nuku hyvin. Jos se jatkuu riittävän kauan, saatat myös kärsiä ruoansulatusongelmista. Lukemalla pitkiä tutkimusretkiä koskevia kirjoja näyttää olevan kuukausi, jolloin rasva ja hyvin vähän proteiinia on ennen kuin punatauti alkaa.

Lyhyellä aikavälillä iso huolesi on kuitu. Jos et syö mitään hedelmiä tai vihanneksia ja olet ottanut valkoista jauhoa leipää ja pastaa, valkoista riisiä jne., Etkä palkokasveja, et ehkä saa mitään kuitua. Iästäsi riippuen tämä voi saada sinut tuntemaan olosi epämukavaksi muutamassa päivässä. Heitä pieni kuivuminen, koska hikoilet ja juominen ei aina ole kätevä, ja saatat tuntea olevasi hyvin jumissa.

Kuituliuos voi olla yhtä lähellä reittiseostaasi, jos se on täynnä kuivattuja hedelmiä. Jos jätät huomiotta kuivatut hedelmät tai jos polkuyhdistelmäsi on täynnä M&Ms, sinun on varmistettava, että syöt joitakin vihanneksia. Kuivattu keittoseos saattaa johtaa mukaviin lounaaseen ja huolehtia siitä sinulle, tai yrität kokata useammin. Tai voit kiinnittää huomiota yli 50-vuotiaille suunnattuihin mainoksiin ja tuoda mukaan kuitulisäaineen - sellainen, jonka sekoitat veteen, olisi todennäköisesti paras.

Jos huolesi on "Tunnen itseni terveeksi ja vahvaksi ruumiini toimii hyvin matkan aikana, mutta asetanko itseni pitkäkestoiseen terveysongelmaan satunnaisella puuteviikolla "sanoisin yksiselitteisesti, ettet ole. Vuosia kestävä säkkipussi sohvalla voi tehdä sen; viikko ilman tarpeeksi kuitua tai A-vitamiinia ei.

+1, mutta jätä valkoinen riisi kotiin. Siinä on lähes kaikki ravintoaineet poistettu, joten se on tyhjiä hiilihydraatteja. Lisäksi se osuu kehoon liian nopeasti, koska se on liian helppo sulattaa. Käytän sen sijaan ruskeaa riisiä. Imeytyminen kestää kauemmin, ja siinä on vielä ravinteita. Enimmäkseen kuitenkin kyse imeytymisnopeudesta.
+1 - kuitu on jotain, josta yleensä katun, jos ohitan.
#3
+5
Don Branson
2012-12-16 03:07:51 UTC
view on stackexchange narkive permalink

En usko, että rajoitettu ruokavalio aiheuttaisi sinulle terveysongelmia. (varoitus, en ole lääkäri ...)

Mutta pidä mielessä, että vaellus on tyypillisesti raskasta toimintaa. Tarvitset energiaa ja paljon sitä. Tarvitset lyhytaikaista energiaa, keskipitkän ja pitkän aikavälin energiaa. Ateria täysjyväpastasta, jossa on pussista tonnikalaa tai lohta, ja johon on lisätty oliiviöljyä ja suolaa, antaa sinulle lyhytaikaista energiaa hiilihydraateista, keskipitkän aikavälin proteiineista ja pitkäkestoista rasvoista sekä joitain suolaa täydentämään menetettyäsi sammutettuna. Pystyn kestämään paljon kauemmin ja kukkulat eivät ole yhtä vaikuttavia, kun ruokavalioni on kohdennettu. Joten, et todennäköisesti sairastu, mutta saatat olla lyhyt muutos itse.

#4
+3
Dante Martinez
2012-06-05 16:56:51 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Tämä riippuu myös siitä, mitä rajoitettu ruokavaliosi sisältää. Tarvittaessa voit elää melko hyvin vain pavuilla ja riisillä useita kuukausia. Reittiyhdistelmä ja nykivä, luultavasti ei niin paljon.

Yksi pahimmista asioista, joita voit syödä reitillä, on polkuyhdistelmä. Pähkinöiden sulattaminen kestää hyvin kauan ja kaivatut kalorit poltetaan niiden sulattamiseksi. Kaikenlainen liha on myös vaikeampaa sulattaa ja nykiminen on vielä pahempaa. Ainakin liha tai nykiminen antaa sinulle kaivattua proteiinia. Reittiseos täyttää vatsasi, mutta se ei ole erityisen ravitseva tai kaloripitoinen sen tiheyden vuoksi.

Löydä hyviä papuja ja riisiä koskevia reseptejä. Nämä ovat paljon kaloreita tiheyttä kohti ja tarjoavat tarvittavat hiilihydraatit, sokerit, rasvat ja proteiinit.

Mielenkiintoista pähkinöiden kanssa: Minua on aina suositeltu tuomaan pähkinöitä matkoille (vuori ja meri / joki), koska ne auttavat tuntemaan olonsa kylläiseksi. Onko se vain puolet tarinasta?
Olisin kiinnostunut viittauksesta pähkinätietoihin. Mitä suosittelet rasvojen lähteeksi?
#5
+1
Danubian Sailor
2012-06-05 12:45:48 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Joillakin ihmisillä on suuri vastustuskyky rajalliseen ruokavalioon.

Olen kuullut paljon tarinoita vuorikiipeilyn aikana tavanneilta ihmisiltä heidän vuoristomatkoillaan, joissa heidän ruokavalionsa perustui lähinnä mannasuurimiin maitojauheen kanssa sekoitettu jauhe (jotain syötävää minulle laktoosi-intoleranssin takia). Yksi heistä sanoi menettäneensä noin 1,5 viikon kuluttua 10 kg painosta ... mutta hän tunsi silti olonsa hyväksi ...

Kuitenkin miesten keskiraskaisiin reppuihin liittyvä kalorien käyttö on noin 5000- 6000 päivässä, niin melko korkea (olen osallistunut mittauksiin).



Tämä Q & A käännettiin automaattisesti englanniksi.Alkuperäinen sisältö on saatavilla stackexchange-palvelussa, jota kiitämme cc by-sa 3.0-lisenssistä, jolla sitä jaetaan.
Loading...